Noutati

VALORIFICAREA METODELOR INTERACTIVE ÎN ACTIVITĂȚILE DE TIP OUTDOOR DIN GRĂDINIȚA DE COPII.

 

Sub acest generic s-a desfășurat în această săptămână, la Grădinița ,,Căsuța fermecată” din Luduș, Simpozionul județean cu tema “Valorificarea metodelor interactive în activităţile de tip outdoor din grădiniţa de copii”, care s-a dovedit a fi un reușit schimb de experiență pentru cadrele didactice din învățământul preșcolar.

Simpozion 1

Aflat la a doua ediție, simpozionul a avut ca și coordonatori pe doamnele prof. Irina Trifan şi Katalin Haller – inspectori de specialitate I.S.J. Mureş, prof. înv. preprimar Carmen Petac – director al Grădiniţei “Căsuţa fermecată” din Luduş şi prof. înv. preprimar Kinga Botezan. Valorificarea metodelor interactive în activitățile de tip outdoor (în aer liber) se dorește a deveni un stil de predare care să-l motiveze mai mult pe copil, să-l implice în a-și spori performanțele.

Simpozion 2

Simpozionul s-a desfășurat pe două secțiuni: prezentare de lucrări metodico-științifice care au ilustrat experiența didactică în activitatea de învățare, de cercetare în domeniu – lucrări publicate cu sprijinul Editurii Rovimed Bacău, și concurs de fotografii cu aspecte relevante din activități organizate în aer liber.

Simpozion 3

Un număr de 56 educatoare din județul nostru și nu numai, atât de la secția română cât și de la secția maghiară, au pus în evidență necesitatea și importanța desfășurării în grădiniță a activităților de tip outdoor.

Simpozion 4

Au împărtășit din experiența proprie strategii interactive aplicate în mod creativ în  activități liber alese, pe domenii experiențiale, de dezvoltare personală-jocuri de rol, jocul spontan cu materiale alese de copii, jocuri distractive, ecomatematică, povestiri, activități artistico-plastice, de educație fizică, observări, muncă în grup, plimbări, drumeții, aventură în natură ș.a.

Simpozion 5

În mediul natural, folosirea metodelor interactive  stimulează implicarea și participarea, oferă numeroase provocări iar procesul de învățare devine puternic, inspirațional și de natură să schimbe comportamente, să creeze o relație puternică între copii bazată pe sprijin reciproc.

Simpozion 6

În activitățile de tip outdoor „pe copil îl educă tot ceea ce-l înconjoară: câmpul, pădurea, râul, marea, munţii, rândunelele, cucul. Faceţi tot posibilul ca şi copiii dumneavoastră să iubească tot ce-i înconjoară, pentru că fără dragostea faţă de natură şi animale omul nu poate să simtă din plin, ceea ce numim, cu cel mai minunat dintre cuvinte – VIAŢA.”

Simpozion 7

Parafrazându-l pe C. Mihăescu și ținând cont de concluziile desprinse din lucrările simpozionului, noi, cadrele didactice din învățământul preșcolar ne vom canaliza eforturile educaționale în sensul valorificării mai intense a metodelor interactive în activitățile de tip outdoor. Finalitatea și misiunea activităților de tip outdoor este aceea de a dezvolta personalitatea copilului din punct de vedere cognitiv, afectiv, motric oferind posibilități de a experimenta lucruri noi, trăind și învățând împreună, în strânsă legătură cu mediul înconjurător, prin proiectarea și derularea unor activități în afara grădiniței.

     

 

 

 

 

A CONSEMNAT,

Ed. Moldovan Angela

Grădinița cu P.P. nr. 1 Luduș

Articole Similare

Recomandat
Close
Back to top button