Home / Noutati / “Obiectivul primordial este crearea unei echipe manageriale eficiente şi a unui management centrat pe sarcini şi relaţii umane, precum şi creşterea eficienţei activităţii educative.” – Carmen Petac, director al Grădiniţei “Căsuţa Fermecată” din Luduş.

“Obiectivul primordial este crearea unei echipe manageriale eficiente şi a unui management centrat pe sarcini şi relaţii umane, precum şi creşterea eficienţei activităţii educative.” – Carmen Petac, director al Grădiniţei “Căsuţa Fermecată” din Luduş.

 

 

 

           

 

 

Carmen Petac este director al Grădiniţei “Căsuţa fermecată” din Luduş, actualmente, centru bugetar. Unitatea este singura grădiniţă cu personalitate juridică din Luduş, având în structură toate grădiniţele din oraş. Directoarea unităţii ne-a oferit detalii despre activităţile care se desfăşoară, obiectivele fixate, greutăţile întâmpinate, dar şi ne-a spus şi care sunt multiplele satisfacţii existente în această meserie şi funcţie…

 

 

           

 

 

Reporter: Câţi copii şi câte grupe există la Grădiniţa “Căsuţa fermecată”?


Carmen Petac: În primul rând, trebuie să menţionez faptul că, începând cu anul şcolar 2012 – 2013, Grădiniţa “Căsuţa fermecată” din Luduş, fosta Grădiniţă cu Program Prelungit nr. 2, a devenit centru bugetar, fiind singura grădiniţă cu personalitate juridică din oraşul nostru, având în structură toate grădiniţele din Luduş: Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 1 şi Grădiniţele cu program normal nr. 1 şi nr. 2 din Luduş. Cei aproape 400 de copii înscrişi în grădiniţa noastră au vârsta cuprinsă între 3 şi 6 ani şi sunt repartizaţi în 14 grupe cu program prelungit şi cinci grupe cu program normal. Din aceste grupe de copii preşcolari, trei sunt cu predare în limba maghiară, două cu program prelungit şi una cu program normal. Copiii sunt îndrumaţi cu profesionalism, căldură şi afecţiune de 33 de cadre didatice calificate, în sprijinul cărora vin zilnic cele patru cadre didactice auxiliare, precum şi echipa de personal nedidactic, formată din 19 persoane.

 

 

            

 

 

Rep.: Ce activităţi predomină în cadrul unităţii?


C.P.:
În cadrul grădiniţei predomină activităţile educaţionale tradiţionale sub formă de proiecte tematice combinate cu metode interactive de predare – învăţare, menite să stimuleze creativitatea şi gândirea liberă a copiilor. Un accent deosebit se pune şi pe organizarea activităţilor extracurriculare de socializare şi cooperare, cu scopul de a-i ajuta pe copii să crească într-o atmosferă de mândrie şi respect reciproc, dând frâu liber imaginaţiei creatoare a fiecăruia dintre ei. Dintre acestea pot aminti câteva proiecte: “Sărbătorile de iarnă văzute prin ochi de copil”, “Festivalul de colinde la preşcolari” – opt ediţii, Festivalul judeţean “Ce-i străbun nu vrem să piară!” – şapte ediţii, care au devenit deja o tradiţie a învăţământului preşcolar luduşean şi judeţean. Un proiect mai nou pe care îl promovăm din acest an şcolar la nivel judeţean, este simpozionul “Valorificarea metodelor interactive în grădiniţa de copii”. Scopul acestui proiect constă în stimularea şi valorificarea interesului cadrelor didactice pentru folosirea în actul didactic a metodelor interactive, precum şi valorificarea experienţelor didactice rezultate în urma desfăşurării activităţilor la grupă.

 

 

              

 

 

Rep.: Ce obiective v-aţi fixat ca director al acestei instituţii?


C.P.:
Obiectivul primordial pe care mi l-am propus este crearea unei echipe manageriale eficiente şi a unui management centrat pe sarcini şi relaţii umane precum şi creşterea eficienţei activităţii educative. În ajutorul realizării acestui obiectiv, consider că îmi este de mare ajutor un principiu după care mă străduiesc să manageriez o instituţie: colectivul trebuie privit ca fiind o echipă în care fiecare “jucător” are rolul său şi trebuie puse în valoare calităţile individuale cu scopul de a le coagula la final într-un ansamblu foarte bine închegat şi funcţional în interesul beneficiarului principal: copilul. Câştigarea încrederii cadrelor didactice, a întregului personal, a partenerilor educaţionali şi a celor sociali, a părinţilor, este un obiectiv pe care îl am în vedere permanent şi pe care , în mare măsură, l-am atins.

 

 

              

 

 

Rep.: Cu ce neajunsuri vă confruntati?


C.P.:
Putem spune că, în general, neajunsurile cu care ne confruntăm sunt doar de natură logistică şi financiară, neajunsuri pe care ne străduim, printr-un management eficient şi printr-o excelentă colaborare cu autorităţile locale, să le reducem permanent. La momentul actual, activităţile educative şi administrative se desfăşoară într-un mediu propice copiilor şi a cadrelor didactice, dar avem în vedere modernizarea continuă a spaţiilor existente. Astfel, crearea unor spaţii destinate activităţilor metodice, a unui cabinet logopedic precum şi amenajarea spaţiilor de joacă în aer liber sunt pe agenda de zi a conducerii grădiniţei. Suntem conştienţi că toate acestea presupun existenţa unor fonduri financiare şi de aceea depunem eforturi serioase pentru atragerea acestora din toate sursele posibile: buget, sponsorizări, proiecte etc.

 

 

              

 

 

Rep.: Totuşi, care sunt satisfacţiile muncii d-voastră?


C.P.:
Deşi este o muncă solicitantă care necesită multă energie, disponibilitate, devotament, viziune,  grădiniţa face parte din viaţa mea… Este o a doua casă, un loc în care grijile şi nevoile personale nu îşi găsesc locul, acestea fiind uitate odată cu intrarea pe poarta instituţiei. Satisfacţiile sunt multiple, zilnice şi depăşesc cu uşurinţă dezamăgirile şi insatisfacţiile de moment, atâta timp cât feed-back-ul acţiunilor mele este cu preponderenţă favorabil şi mobilizator. Copiii sunt primii care, prin prezenţa lor, prin bucuria cu care participă la viaţa din grădiniţă, îmi produc cea mai mare satisfacţie. Aprecierile părinţilor la adresa prestanţei educatoarelor, a climatului educaţional creat, sunt, de asemenea, motive de bucurie şi mulţumire profesională. Interesul crescut şi satisfacţia generală a educatoarelor, a întregului personal, faţă de noua viziune asupra modului de conlucrare şi colaborare într-un colectiv, nu pot să nu le evidenţiez la capitolul satisfacţii personale! Aş dori, pe această cale, să transmit tuturor cadrelor didactice, părinţilor, copiilor, o primăvară frumoasă, plină de soare, bucurii şi multe satisfacţii!

 

 

 

 

 

                                                                                   A CONSEMNAT,

                                                                                OANA MARGINEAN

 

 

 

Amanunte si in ZI DE ZI ( www.zi-de-zi.ro )

 

 

About Ludus Mures

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close