Home / Noutati / Primarii din zona de câmpie a judeţului Mureş, invitaţi să obţină cadastrare gratuită

Primarii din zona de câmpie a judeţului Mureş, invitaţi să obţină cadastrare gratuită

 

Conducerea Oficiului Naţional de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Mureş s-a întâlnit miercuri, 17 august, în Sala mare a Casei de Cultură “Pompeiu Hărăşteanu” din Luduş, cu reprezentanţi ai unităţilor administrativ-teritoriale din zona oraşului Luduş, scopul întrevederii fiind furnizarea de informaţii despre Programul Naţional de Cadastru şi Carte Funciară. Alături de primari, viceprimari şi secretari de primării, la întâlnire au participat şi reprezentanţi ai autorităţilor judeţene, respectiv Nagy Zsigmond – subprefect, Péter Ferenc – preşedintele Consiliului Judeţean Mureş şi Ovidiu Dancu – vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Mureş, precum şi gazda întâlnirii, primarul oraşului Luduş, Cristian Moldovan. Aceeaşi temă a fost discutată şi la Reghin, cu primarii din zonă, marţi, 16 august, ciclul de întâlniri continuând cu oraşele Târnăveni (joi, 18 august) şi Sovata (vineri, 19 august).

 

14045173_1054241607992855_1583024777_o

 

135.000 lei, suma maximă pentru un proiect

Programul de cadastrare gratuită demarat de stat va fi finalizat în anul 2023, va costa aproximativ 1,3 miliarde euro, iar primarii care doresc să beneficieze de finanţare trebuie să întocmească un proiect de cadastrare până la finalul anului, astfel încât să se încadreze într-o sumă maximă de 135.000 lei, dar nu mai mult de 60 de lei pentru cartografierea şi intabularea unei proprietăţi. „Agenţia Naţională de Cadastru a disponibilizat o sumă de bani pentru realizarea acestor tipuri de lucrări. S-a dorit să se pornească pe un contract de finanţare multianual, dar din discuţiile purtate cu Ministerul Finanţelor până la urmă proiectul a ieşit în formatul pe care îl aveţi în faţă, care finanţează doar anual lucrările de cadastru sistematic. De aceea, din păcate anul acesta suntem un pic cam „înghesuiţi” cu timpul, de aceea am vrea să încercăm să punctăm cât mai bine paşii care trebuie derulaţi în acest tip de lucrări, ca să putem să încercăm să finalizăm anul acesta câteva sectoare cadastrale, fiecare dintre dumneavoastră”, a afirmat Lucian Mănişor, directorul executiv al Oficiului Naţional de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Mureş.

 

14037687_1054241601326189_1050226471_o

 

Paşii pentru alocarea sumelor

De asemenea, Lucian Mănişor a oferit informaţii despre procedura de realizare a lucrărilor de cartografiere şi intabulare. „Paşii care trebuie făcuţi pentru alocarea sumelor sunt: Agenţia alocă din bugetul propriu o sumă de bani în cuantum de 135.000 lei. Noi vă comunicăm fila de buget pe care ne-o va transmite Agenţia. În baza acelei comunicări, dumneavoastră va trebui să semnaţi contractul de finanţare, cine vrea să deruleze aceste lucrări, apoi să ne remiteţi contractul. În baza contractului, dumneavoastră faceţi procedura internă de achiziţie a acestui tip de lucrări, se achiziţionează lucrarea respectivă, ne trimiteţi contractul, între timp contractul de finanţare iniţial se semnează pe valoarea aceea de 135.000 lei, după semnarea contractului se va remite un act adiţional la contract prin care se ajustează contractul de finanţare la valoarea reală pe care aţi achiziţionat-o, se derulează acest tip de lucrări, se recepţionează de către noi pe baza unui proces verbal de recepţie. În baza acelui proces verbal de recepţie, dumneavoastră veţi remite un proces verbal de recepie a serviciilor, pe baza căruia se emite factura pe care ne-o veţi trimite în copie, conform cu originalul, iar noi vom transfera banii în contul dumneavoastră”, a precizat Lucian Mănişor.

 

14075107_1054241611326188_1108731840_o

 

Contractul, încheiat pentru minim 100 de imobile

În cadrul aceleiaşi întâlniri, directorul executiv al Oficiului Naţional de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Mureş a furnizat detalii şi despre lucrările de cadastru sistematic. „Paşii pentru o astfel de lucrare ar fi, succint, semnarea contractului, informarea publică legată de începerea acestor lucrări astfel încât populaţia, locuitorii comunei să ia la cunoştinţă, să nu avem probleme legate de accesul în curţi. După derularea efectivă a măsurătorilor, se colectează actele de proprietate, se definitivează şi se realizează partea de bază de date, se recepţionează de Oficiul de Cadastru. În momentul în care se dă OK-ul, se dă un proces verbal de acceptanţă, iar lucrarea va fi afişată la sediul Primăriei sau la un sediul pe care dumneavoastră îl veţi considera mai prielnic. Din punctul nostru de vedere, această etapă este foarte importantă, afişarea şi posibilitatea proprietarilor de a depune contestaţii acolo unde se consideră neîndeptăţiţi. De ce spun asta? Pentru că această afişare dă putere lucrării, în sensul în care dacă nu există contestaţie pe acest tip de lucrare se consideră automat că este validată lucrarea şi pe cale de consecinţă odată cu finalizarea contestaţiilor, dacă acestea sunt, noi vom emite extrase de carte funciară pe fiecare imobil pe care îl recepţionăm”, a punctat Lucian Mănişor. „Important de ştiut este faptul că în contractul de finanţare se stipulează faptul că este un contract care se încheie pe o valoare minimă de 100 de imobile, astfel încât sectorul sau sectoarele cadastrale pe care le veţi stabili dumneavoastră trebuie să însumeze minim 100 de imobile”, a adăugat Lucian Mănişor.

 

 

 

 

Sursa: ZI DE ZIwww.zi-de-zi.ro

 

FOTO: Sebastian Căpuşan

About ((( T ))) Radio Transilvania

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close